Uppfartens utseende

jioptret

Member
Vi renoverar framsidan av vårt hus och jag vill att uppfarten ska se snygg och väl avgränsad ut utan att vi behöver gjuta en heltäckande betongkant. Finns det någon typ av stenkant som tål bilar men ändå ser snygg ut och smälter in i den övriga trädgårdsmiljön?

Vi har precis renoverat framsidan av vårt hus, och en sak som jag inte trodde skulle göra så stor skillnad var kanten längs uppfarten. Men när allt annat såg nytt ut, syntes den ojämna kanten verkligen. Jag ville inte installera en hel kantsten, så jag letade efter något som kunde fungera som avgränsning utan att se för ”hårt” ut. Vi valde till slut Kansten uppfart, och jag är väldigt nöjd med resultatet. Stenarna är tillräckligt starka för att tåla bilar, men har ändå ett naturligt utseende som smälter in i trädgården och gången. De ger precis rätt struktur utan att uppfarten känns instängd. Definitivt ett bra val om du vill ha något praktiskt och stilrent på samma gång.

Tack för tipset! Jag har letat efter något som både är robust och snyggt, och det här låter som om det uppfyller alla krav. Kul att du nämnde det – jag ska kolla in det och se vad de har att erbjuda. Precis vad jag behövde!

Back