Mitkä ovat parhaat arkiruoat kiireiseen arkeen?

susanclark8

Member
Mitkä ovat teidän mielestänne parhaat arkiruoat silloin, kun työpäivä venyy eikä jaksa käyttää tuntia keittiössä? Olen viime aikoina huomannut tekeväni samoja ruokia viikosta toiseen, lähinnä pastaa ja erilaisia pannuruokia. Haluaisin löytää jotain uusia ideoita, jotka olisivat sekä helppoja että oikeasti maistuvia. Erityisesti kiinnostavat sellaiset reseptit, joissa ei tarvitse ostaa kymmentä erikoisraaka-ainetta. Jos joku on löytänyt toimivia ratkaisuja kiireisiin arki-iltoihin, kuulisin mielelläni kokemuksia.

Minulla oli ihan sama ongelma viime talvena. Huomasin, että suurin haaste ei ollut itse ruoanlaitto vaan se, että ideat loppuivat kesken. Nykyään teen usein uunissa valmistettavia ruokia, koska ne eivät vaadi jatkuvaa vahtimista. Esimerkiksi kanaa, kasviksia ja perunoita samalle pellille, vähän mausteita päälle ja sillä välin voi tehdä muuta. Olen myös löytänyt muutamia hyviä reseptejä sivulta https://hyvanmaunrajalla.com/, josta olen saanut uusia ajatuksia silloin kun oma mielikuvitus ei riitä. Viime viikolla kokeilin sieltä inspiroitunutta kasviskeittoa, ja siitä tuli yllättävän täyttävä. Lisäksi valmistan usein isomman annoksen ruokaa kerralla, jolloin seuraavalle päivälle jää lounas valmiiksi. Se säästää paljon aikaa ja vähentää houkutusta tilata ruokaa kotiin.

Back