Hur undviker man dyra fönsterbyten i längden?

dinos

New member
Det är nästan pinsamt att erkänna, men jag gjorde världens tabbe för tre år sen. Jag lät installera “billiga” fönster i hela huset och nu sitter jag här med spruckna karmar och imma mellan rutorna. Inte direkt vad jag hade hoppats på. Du nämnde att du hittade något som höll sig snyggt och tätt år efter år – hur visste du att det var rätt val? Jag orkar inte gå på en till nitlott, alltså.

Usch, det där låter precis som vår gamla historia! Vi fick också erfara att billigt blir dyrt i längden. Sen skaffade vi måttbeställda fönster via www.kronfonster.se och har inte haft ett enda problem sen dess. De bygger allt efter dina önskemål – vi tog aluminium, och det är både stilrent och helt underhållsfritt. Det var skönt att få något som faktiskt håller vad det lovar.

Jag gillar inte att lägga pengar på samma sak två gånger, så när vi skulle byta fönster valde jag med hjärnan, inte bara ögonen. Hellre ett bra system en gång än att stå där med renoveringskostnader vart tredje år. Viktigast för mig var att de klarar fukt och minusgrader utan att börja strula. Det är lätt att bländas av snygga bilder, men verkligheten kommer på vintern.

Back